STTK on mukana Vaadi faktat -eurovaalikampanjassa

Kirjoittaja:

Maria Häggman

kansainvälisten asioiden päällikkö

Profiili

STTK on mukana Vaadi faktat -eurovaalikampanjassa, jonka tavoitteena on edistää faktapohjaista politiikkaa Suomessa vaalikevään 2019 aikana. Euroopan unioniin liittyy monia erilaisia myyttejä ja virheellisiä oletuksia, joita kampanja pyrkii oikomaan.

Eurovaaleihin keskittyvässä kampanjassa toteutetaan yli kahdellekymmenelle paikkakunnalle ulottuva kiertue sekä laaja sosiaalisen median faktantarkistuskampanja yhdessä Faktabaarin kanssa. Kampanjassa on mukana laaja joukko suomalaista kansalaisyhteiskuntaa sekä liki jokainen poliittinen puolue. Kampanjaa koordinoivat Eurooppalainen Suomi ry, Eurooppanuoret ry.

Kampanjan erityisenä painopisteenä ovat nuoret

Kampanjan toisena tavoitteena on nostaa eurovaalien alhaista äänestysaktiivisuutta. Erityisenä painopisteenä ovat nuoret, sillä vuoden 2014 eurovaaleissa vain noin 10 prosenttia 18-24 -vuotiaista kävi äänestämässä. Koko väestön osalta äänestysprosentti oli vain neljänkymmenen prosentin tienoilla.

Kampanjaa voi seurata sosiaalisessa mediassa aihetunnisteella “#vaadifaktat” sekä osoitteessa www.vaadifaktat.fi

***

Sosiaalisten oikeuksien pilarin toimeenpanon jatkuttava seuraavan komission kaudella

Ajankohtaista

24.11.2025

BASTUN-kokous STTK:ssa: ammattiliitoilla keskeinen rooli kriisien aikana

Lue
24.11.2025

SuPerin Inberg: Teknologia ei saa murentaa hoivan minimitasoa

Lue
21.11.2025

Tehyn uusi yhteiskuntasuhteiden päällikkö on Ira Hietanen-Tanskanen

Lue
20.11.2025

Ammattiliitto Pron edustajisto: suomalaisyrityksillä on nyt näytön paikka

Lue
20.11.2025

Vastaako nuorten työllistymisseteli siihen tarpeeseen, johon se on luotu?

Lue
20.11.2025

Lasten kotihoidon ja yksityisen hoidon tuki

Lue
20.11.2025

Antti Palola osallistui viimeiseen ETUC:n hallituksen kokoukseensa – painotti työntekijöiden suojan merkitystä

Lue
20.11.2025

Eläkeuudistus turvaa nuorempien sukupolvien toimeentuloa

Lue