Uutishuone

Hyvinvoiva työntekijä osaa ja haluaa palvella

#8myyttiä työelämästä -ohjelmassa epäillään, ettei suomalainen työntekijä osaa palvella. Ohjelma edetessä tulee kuitenkin todistetuksi, että kyllä meillä muuten osataan!

Löytyy ammattitaitoa, löytyy oikeaa asennetta ja aitoa palveluhenkisyyttä. Haastateltavilta kiitoksia jaellaan sairaanhoitohenkilöstölle ja poliiseille.

Terveyden  ja turvallisuuden palvelut  ovat lähellä ihmistä ja luovat  arjen hyvinvointia ja elämänlaatua.

Sote-uudistus tulee mylläämään hyvinvointipalvelujamme ja luomaan uudenlaista palvelukulttuuria. Osin palvelut tulevat siirtymään fyysisesti kauemmas,

osin hyvinkin lähelle – omaan taskuun tai kassiin. Tulevaisuudessa terveys- ja sosiaalialan ammattilaisen apu ja tuki  tavoittaa asiakkaan  kännykän tai läppärin kautta.

Erilaiset sovellukset sekä terveyden ja omahoidon tukiohjelmat kulkevat aina mukana käden ulottuvilla. Yhteyden omaan hoitajaan tai lääkäriin voi saada suojatun sähköpostin, videopuhelun tai chatin kautta.

Sovellusten käytössä apua tarvitsevat voivat saada sitä vaikkapa kotikorttelin lähihoitajalta.

Toki myös vastaanottokäyntejä tarvitaan tulevaisuuden sote-aikakaudella, mutta selvästi vähemmän kuin tänään. Ja liikkeelle, asiakkaan luo voi lähteä yhä useammin myös ammattilainen itse.

Digiajan palvelukulttuurissa työntekijän oma työhyvinvointi tulee korostumaan palvelun laatutekijänä.  Hyvää palvelua saa ammattilaiselta, joka on tyytyväinen työhönsä ja työolosuhteisiinsa.

Hänellä on kannustava pomo sekä työkaverit, jotka auttaa tarvittaessa. Hän pystyy vaikuttamaan työhönsä ja työnantaja joustaa tarvittaessa. Työterveyshuolto tukee työkykyä ja jaksamista.

Hyvä palvelu syntyy työpaikalla, jossa asuu luottamus, yhteistyön ilmapiiri ja työn ilo!